Alla är vi lika mycket värda.

Jag har en dröm. En stor dröm. En knepigt dröm. En dröm som kommer att ändra världen. Varför är det så att vissa ska ha 5 platt-tv:s och 2 spitternya bilar medan andra inte har mat för dagen. Medan vissa inte har något hem att bo i. Varje år dör 10 miljoner barn under 5 år. Är det rätt? Är det rätt att bara för att vi har det bra här i Sverige så ska vi inte bry oss om vad som händer i resten av världen? Ensam är det svårt att göra skillnad men tillsammans så kan vi klara det. Jag tänker vara med. Det behöver inte vara svårt. Det behöver inte krävas något jobb med det. Min framtid bygger på detta, att ta ett steg i rätt riktning. I riktningen mot en bättre värld.
Jag har en dröm. Och min dröm ska bli verklighet.

"JAG SÅG ALLT! Jag såg hav och kontinenter. Jag såg öknar, bergskedjor och enorma skogar - men inga gränser mellan länder. Det går inte att se några nationer, bara en gemensam planet."
 - Christer Flugesang


Kommentarer

Det är här du skriver!:

Namn:
Bocka i & kommentera mera!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0